Annorlunda jul

Klockan ringde kl 6. Upp och ut med hundar, sen var det bara att göra sig iordning för dagens första arbetspass. Två kyrkor och två krubbvisningar senare var jag helt slut och for hem. Kastade i mig lite lunch (pizzarester) ut med hundar. Sen i med en stesolid och öronproppar och bums i säng. Vaknade vid tre och tänkte på alla som nu satt bänkade vid Kalle Anka. Själv tog jag mig till soffan. Kollade en film på Netflix i min ensamhet tills frun kom hem.
Fortsatte filmtittandet resten av kvällen tills det var dags att göra sig fin igen för att åka till dagens sista arbetspass. Midnattsmässa.
Nu ligger jag nerbäddad, nöjd med dagen. Som blev en helt annan julafton än vad jag är van vid. Mycket ensamhet, men det har varit skönt. 
Sångerna jag sjöng på midnattsmässan gick riktigt bra. Himlen i min famn och o Helga natt. Känner mig stolt och nöjd.

Nu börjar dock ångesten komma krypande. Imorgon åker vi till fruns syster med familj. Har ingen lust alls. Vill bara ligga under en filt och sova resten av julhelgen....

Kommentarer:

1 Cecilia Hansen:

Det är inte helt enkelt att fira jul, det är så mycket förväntningar.... Men snart är helgen över och ett år till nästa gång ;) ;)

Svar: Ja, det skall bli skönt när helgerna är över....
Mittiettliv

Kommentera här: