ledig måndag

Ännu en intensiv helg är till ända.
Jobbade på ett läger hela lördagen. Det gick bra. Hade en workshop på eftermiddagen och trots att jag missat att ta med mig mina viktigaste noter så löste jag det iallafall genom att improvisera. Deltagarna var mycket nöjda iallafall... skönt att känna att man är kapabel till något, trots allt.
Söndag sjöng jag i kyrkan och efter det körde jag dottern till en kompis sen var det raka vägen hem till soffan. Där låg jag mer eller mindre hela dagen och kvällen. 
Kan inte komma undan känslan av att jag är en helt värdelös människa, som är en belastning för alla. Min familj, jobbet, samhället... ja tillockmed mig själv. 
Orkar inte ta mig för att städa. 
Inte ta hand om disken.
Tvätten.
Matlagning...
 
Idag sov jag till kl 10.00. Gick en längre promenad med hundarna, som blivit lite försummade under helgen. Sen fick jag ett samtal från min fru då hon önskade att jag skulle åka och storhandla. Det är en dryg timme sedan. Och jag sitter fortfarande i soffan... Måste ta mig i kragen. Men jag orkar liksom inte klä på mig. Sätta mig i bilen och visa mig bland folk. 
 
Vart är min grotta? Jag vill gömma mig för världen.
 
 
Appropå krisplanen i fredags, så han vi inte klart. Satt i en timme. Vi fick boka en ny tid. -Då tar vi en dubbeltimme, så vi hinner ordentligt, sa sjuksköterskan... ( inte ens en krisplan lyckas jag få ihop på rimlig tid)
 
 

Kommentarer:

1 Allt oviktigt:

Försök att tänka på allt som du orkade. Är man sjuk så orkar man inte allt som man vill. Hade du brutit ett ben istället så skulle du då inte heller klara allt.

2 Emma:

Tycker inte att du låter ett dugg värdelös. Att orka jobba en hel dag när man mår skit är en stor bedrift ju!! 💜

3 Emma:

Tycker inte att du låter ett dugg värdelös. Att orka jobba en hel dag när man mår skit är en stor bedrift ju!! 💜

Kommentera här: