Den stora dagen

Dagen då jag skall börja jobba igen efter 4 veckors sjukskrivning. Dagen då jag är tillbaka i "vardagen" men UTAN mediciner i kroppen. Minns inte när det var sist. Många år och många piller har det blivit.
Jag har, för säkerhets skull, med min snuttetrasa (endagsdosetten) med stesolid och theralen OM det skulle behövas.
Jobbar kväll. Börjar kl 15 och slutar 21.30 ca... Ska spela på askonsdagsmässa och sen skall jag ha min fina kör. Borde liksom inte bli annat än bra. Ändå undrar jag... Är jag redo? Kommer jag att klara det här? Visserligen bara 50%, men ändå.... Har ju svårt att planera nästa timme som det är just nu. Nu är det bara "fake it til you make it" som gäller. 
Åk dit och gör. Bara gör. Tänk inte, känn inte. Bara gör.

Sitter med en kopp kaffe. Massa ångest.


 Proppmätt efter morgon smoothiesen och har bestämt mig för att jag SKA till gymmet idag! När jag lämnat av lilltjejen på fritids - då åker jag. Känn inte, tänk inte. Bara gör! 
Svettas ut ångesten och oron. Ta i så det spricker. För är jag slut fysiskt borde inte ångesten få lika stort spelrum.

Ikväll är det jag och min bästis pianot. Vi håller varandra i handen genom arbetstimmarna. Blir jag stressad eller ångestfylld ska jag bara lägga huvudet mot tangenterna. Fingrarna skall långsamt få spela. Lugna fina melodier.

Jag SKA klara det här!

Kommentarer:

1 borderlinea.blogg.se:

Ha en bra dag och lycka till!

2 Cecilia Hansen:

Hoppas verkligen att det blir bra på jobbet och pianot låter som en bra bästa vän. Kram

3 Maria:

Hoppas att du får en fin dag på jobbet. Kram

4 Emma:

Lycka till idag! Kram

5 Allt oviktigt:

Lycka till!

6 Christian Brandin:

Rock on min fina vän!

7 MissManic:

Jag hittade dig genom Mejommitt och läste din presentation och inser att vi är rätt lika, jag har tydligen Bipolär typ 2 men jag har aldrig de där uppåtperioderna som man tydligen ska ha, jag har bara depressiva skov och depressionen blir djupare vid varje skov, så jag tror mer på unipolär.

Svar: Hej! Ja, det låter ju precis som mig! Unipolär.... Det är det aldrig någon läkare som har sagt. Undrar om dom ens vet vad det är? Dom är så insnöade på sina bestämda bokstavskombinationer så det känns som om dom ibland inte kan tänka "utanför boxen"....
Mittiettliv

8 MissManic:

Ja, jag fattar inte hur de kom fram till bipolär på mig, kanske för att jag har ADD också, så de blandar ihop ADD-aktiviteten när jag väl sätter igång, men det hypomana, men jag ska ta upp det med min läkare tänkte jag..

Svar: Ja, så kanske det är...! Jag står på kö för utredning av ADD, så det kan ju vara förklaringen (om det nu konstaterat att jag har det).
Mittiettliv

Kommentera här: