Sömnbrist

Kan inte sova. Har vaknat en gång i timmen sedan jag försökte somna igår.
Fick precis theralen, hoppas det ska få mig lite lugnare ett tag iallafall. 
Igår var en skit dag. Mycket ångest. 
Dålig dag. Fick jättestark panikånges påi fm som dom var tvungna att häva med en injektion m ngt lugnande jag inte minns namnet på. På em ville jag gå ut och gå (hade järnvägen som mål, men det sa jag förstås inte...) men dom insåg att jag mådde alldeles för dåligt för att bli utsläppt. Så nu har jag inte frigång längre. Massor av ångest och lite självskada senare hamnade jag till sist dagrummet lagom avdomnad av dubbel dos lugnande. Jag sa att jag ju var här frivilligt och att dom kunde skriva Ut mig lstället eftersom jag inte fick gå ut. Men då fick jag veta att risken var väldigt stor att läkaren skulle sätta LPT på mig istället. 
Det är det sista jag vill. Så jag höll mig i skinnet. Idag har jag läkarsamtal. Utskrivnining är tanken sedan en vecka tillbaka. Undrar vad han kommet att säga idag? Blir jag utskriven? Eller vill dom hålla kvar mig? 
Så jobbigt att leva i ovisshet....

Kommentarer:

1 Emma:

Låter som min natt :(

2 Allt oviktigt:

Ovissheten när man är inlagd kan verkligen driva en till vansinne

Kommentera här: