Sportlov

Barn som har sportlov + mamma som inte mår bra =dålig kombo.

Lilltjejen fick gå på fritids idag. -dåligt samvete! 
Men försöker trösta mig med att hon har det 1000 ggr roligare där än hemma med mig. Hon hade ändå bara tjatat hål i huvudet på mig om att få leka med kompisar (som antingen är bortresta eller på fritids) 
Mitt lilla sociala monster. Hur kan ett barn bli så olik sin förälder? 
Storkillen har slutat på fritids för länge sedan. Men han är så nöjd med att bara vara hemma och ta det lugnt. -mammas pojke...

Kommentarer:

1 Emma:

Båda mina får gå på sportlovet. Det brukar ju vara mindre barn och ganska mysigt tror jag. Lite dåligt samvete har jag dock...

Svar: Ja, jag försöker trösta mig med att dom har extra mys under lovet. Imorgon ska dom baka, sen är det simhallen och skridskoåkning på schemat.... Så det är nog jättekul att få vara där då.
Mittiettliv

2 Christian:

De brukar ha det så kul där på loven så det är bara härligt ju:)

3 Cecilia Hansen:

De allra flesta barn gillar ju dagis, så man kan ju se det som att du gör dom en tjänst och låter dom vara där dom trivs, och det är inget att ha dåligt samvete för....

Kommentera här: