Allt skiter sig

Permisen igår gick åt fanders. Min chef är ett praktarsle! Orkar inte gå in på detaljer. Men kan säga så mycket som att jag väljer att ta oermiss för att åka och jobba eftersom det drar ihop sig inför lucia och jag känner stort engagemang och vilja att genomföra konserten. Skriver jag vidare nu blir det en hel novell så jag tar en paus och kommer med novellens sista meningar...
Jag är så kränkt! Så respektlöst behandlad! Så ledsen! Har pratat med facket idag! Jag tänker inte låta henne vinna!!!!

Nu kanske ni som läst tänker; oj, så stark hon är. Åker till jobbet trots att hon är inlagd... Men nej. Jag känner mig så himla deprimerad, så ledsen och så tom. Hade jag inte fått stunderna med barnen igår i deras sängar då dom låg på min arm och småpratade medans jag snusade dom i håret. Då vet i f-n om jag tagit mig levande tillbaka till sjukan imorse. 

Nu ska jag försöka sova. Pillar i mig massa piller oxh dricker äcklig theralen, men kan iallafall inte sova på nätterna. Börjar bli fruktansvärt drygt nu. Gått så långt att jag drabbats av "nattångest". Så fort klockan börjar närma sig 22 kommer den krypande. Tar ut hela natten i förskott. Men inatt SKA jag bannemig sova!!

Avslutar med sinnesrobönen.

Gud, ge mig sinnesro 
att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Kommentarer:

1 borderlinea.blogg.se:

Hoppas du sovit gott! <3

Svar: Nä... Tyvärr inget vidare. Dom dåliga nätterna börjar bli en riktigt dryg vana.
Mittiettliv

2 Emma:

Hoppas du fick sova, och tack för ditt stöd ❤️

Svar: Inte ens hemma, i min egen sköna säng, kunde jag sova... 😖
Mittiettliv

Kommentera här: