Kommit av mig

Det har varit så mycket känslor och saker som hänt de senaste dagarna att jag helt kommit av mig att skriva. 
Jobbar man dessutom som musiker i svenska kyrkan har man som mest jobb att göra nu.
Idag lyckades jag dessutom klämma in ett möte jag var kallad till. Socialtjänsten. Orosanmälan kring mina barn. Något som kom in pga min lilla överdos och Ambulansfärd till sjukhuset sist. Tycker trots allt att det kändes bra. Dom hade pratat med pappan och han hade fullt förtroende för min fru när jag är sjuk och dom insåg att barnen inte far illa av min sjukdom. Att vi är öppna och pratar om mitt mående (såklart skippar vi de "värsta" detaljerna) men att mamma är deprimerad i perioder är dom fullt införstådda med. Och att det inte är farligt. Barnen har besökt mig på sjukhuset och vi har en öppen dialog med deras lärare. 
Hoppas dom lägger ner fallet! 
Imorgon väntar sång och spel i en lokal i närheten av jobbet för de som vill fira jul. Som kanske är ensamma eller bara för gamla för att orka med något annat. 
Hoppas och håller alla tummar att jag får sova längre än till kl 3 i natt, vilket jag tyvärr har lagt mig till en ovana att vakna och vara "pigg" då. Drygt som 17. Tv serier, rökning och the räddar dom dryga timmarna tills solen går upp....


Kommentarer:

1 Maria:

Vad härligt att höra att mötet med soc kändes bra :)

2 Emma:

Skönt att det gick bra, jag är sjukt nervös för vårt... Har dom träffat era barn?

Svar: Nej, dom visste inte hur dom ville göra eftersom dom inte kände att det fanns något behov från barnens sida... Dom skulle fundera och sen höra sv sig.
Mittiettliv

Kommentera här: