Slutenvårdsväntan

Träffade läkaren idag. Och det togs beslut om att jag skall läggas in på slutenvård istället för alutavdelningen. Problemet är bara att det inte finns några platser just nu... Oväntat?! Knappast... 😖
Stressnivån ökade betydligt när jag dock veta att soc blivit kontaktade efter mitt lilla tilltag som slutade med Ambulansfärd tidigare i veckan. Hade missat samtal från dom, men dom hade ringt upp min fru. Antar att dom försöker nå mig imorgon igen.... Tänkte skriva ut mig på direkten när jag hörde det. Panik! Tänk om dom tar barnen ifrån mig.....
Men jag ser ingen anledning till det egentligen. Barnen mår jättebra. Jag involverar mig i deras skola och aktiviteter. Hoppas det bara är rutin från soc att höra av sig när en förälder gör sådana misstag som jag gjorde. 
Hatar Impulsivitet!!!!!!!!!

Kommentarer:

1 Allt oviktigt:

Vad jag har hört så är det bara rutin att socialen blir inkopplad. De kommer bara att prata med er och se så att barnen har det bra. Ingen kommer att ta barnen ifrån er bara för att du blev hämtad med ambulans, det krävs mer än så. Ha inte dåligt samvete för det.

Förstår att det kan vara läskigt med soc men det är en möjlighet för barn som far illa att bli sedda och få hjälp.

2 borderlinea.blogg.se:

Läskigt! Men det kommer säkert gå bra!! :)

Kommentera här: