Åhhhhh!!!!

Varför kan jag inte få må bara bra!? Kunna planera och genomföra dagen som jag tänkt? Skulle skjutsa dottern till fritids sen åka till gymet. Men vad gör jag? Jo jag är dödstrött har ångest och är tung i hela huvudet. Röker en massa cigg istället och lägger mig i soffan och sover. Tack å lov så åkte sonen till en kompis idag. Då slipper jag hålla upp en fasad. Kan bara lägga mig och skita i resten. 
I em kommer min mamma tillsammans med min moster på fikabesök. Känns så jobbigt. Min moster är ett extremhälsofreak. Inte kaffe, inte the, inte gluten, inte laktos. Vad lever hon av?! Rödbetspulver typ... Och det värsta är att hon har en benägenhet att ifrågasätta andras livsval. Lägga sig i och tjata om att jag borde äta si, undvika att äta så osv 
Just nu är skammen extra stor då jag gått upp så mycket i vikt sista året. Mediciner och inläggningar på psyk är orsaken. Att jag ställde mig på vågen och glatt konstaterade att jag gått ner två kg på en vecka har ju ingen betydelse.... Hon kommer ju bara se hur tjock jag är. Hon har ju ingen aning! 

Nä nu ska jag rulla in mig i min filt i soffan. Och sova.... Skiter i att gå loss hysteriskt med dammsugaren bara för att dom kommer på besök. Välkomna hit, såhär ser det ut hos oss... Vi har lite skit i hörnen. Men å andra sidan lever jag fortfarande.

Kommentarer:

1 Christian:

Jag känner din frustration och förstår den! Att inte kunna styra sina tankar och känslor är för jävligt. Men du är inte ensam, I'll be there for youuu, these five words I swear it's truuuue <3

2 Maria:

Åh sådna är jobbiga, som bestämt att deras livsval är det ända rätta. För alla. Du gör helt rätt i att skita i dammsugningen, de är ju förmodligen dig de vill träffa och bryr sig nog inte om lite damm i hörnen. Hoppas att du får må lite bättre under dagen. Kram

3 Emma:

Jobbigt med någon som går på sånt som inte angår dom. Min mamma har alltid varit likadan :(

Kommentera här: