Farmor

Igår dog min farmor.
Fick reda på det genom Facebook. Gick in där vid 22 tiden på kvällen. De hade min kusin lagt ut en bild med en text fyra timmar tidigare. Dvs vid 18 tiden.... 
Min far (som jag visserligen har minimal kontakt med, snudd på obefintlig, men några ggr/år) har alltså inte lyckats förmå sig att ringa mig eller min syster för att berätta. Vi var tvungna att få reda på detta via Facebook. Känns inte bra!
Känner att jag har sorg som tränger sig på, men ilskan över min pappas beteende står ivägen.
Skickade ett meddelande till honom på Facebook efter att jag sett min kusins statusuppdatering och frågade om det stämde. -Då ringde han. 
Ojoj.... Han hade ju suttit i bilen hela dagen. Det hade varit så mycket. Osv osv. Han var trött. Så han tänkte ringa oss under morgondagen (idag) .
Men så gör man väl inte!? Farmor fick en massiv hjärtinfarkt i tisdags. Då åkte han till henne för att hinna ta farväl. Hon låg i ca 24 h innan hon somnade in. 
Någon gång under denna tid tycker jag väl att han borde kunnat höra av sig. 
Bara ett ytterligare bevis på att jag inte vill ha med honom att göra över huvud taget! 

Ändå saknar jag en pappa. Missförstå mig inte... Jag saknar inte pappa. Men att ha en pappa. 
Jag har aldrig haft en pappa som brytt sig. Han har bara varit elak hela min uppväxt. Slagits, hotat och gjort annat jag inte orkar skriva om här. 
Vill inte ha med honom att göra längre. Men mitt lilla jag sörjer ändå det faktum att jag inte har eller har haft en pappa.


Vila i frid farmor 💖

Kommentarer:

1 ohdarlingimsosensitive.blogg.se:

Beklagar sorgen!

Svar: Tack
Mittiettliv

2 Cecilia Hansen:

Fy, för att läsa det på Facebook, beklagar sorgen.

Svar: Tack.
Mittiettliv

3 Maria:

Beklagar sorgen, tråkigt sätt att få reda på det. Känner igen det där med att sakna en pappa. Kram till dig.

Svar: Tack. Kram tillbaka
Mittiettliv

Kommentera här: