Arbetsterapeut

Hade tid hos en arbetsterapeut idag. Ska äntligen få ett kedjetäcke! 😃
Sen pratade lite mer om mina svårigheter med struktur och "komma igång" mm... Plötsligt utbrister hon: men hallå! Har du aldrig blivit utredd för neuropsykiatrisk diagnos. Det luktar ju ADD i hela rummet. (Ganska komiskt uttryckt tycker jag ☺️)
Saken är den att fler läkare har pratat om det och jag trodde att jag stod i kö för en sådan utredning men som vanligt när det gäller psykiatrin i mitt landsting så har ärendet hamnat mellan stolarna, så jag står inte i någon kö. Men det skulle hon se till.

Efter ett tag sa utbrast jag min förtvivlan över att allt är så svårt och rörigt och komplicerat för mig. Ångest och Depp varvat med allmänt kaos, ingenting klarar jag av (känns det som...)
Då sa hon: ja, men det är ju inte så konstigt att du har det kämpigt. Du har ju en funktionsnedsättning.
-först blev jag förskräckt. vaddå!?
Men nu när jag funderat ett tag så har känner jag att hon faktiskt har en poäng. Jag behöver inte bli så arg, stressad eller frustrerad. Det finns en anledning till att jag klarar allt som "alla" andra klarar. 
Jag är ju världsbäst på att jämföra mig med "alla" andra. Typ klasskompisarna förändrar som är typ chefer, jobbar heltid. Bor i stora fina hus och har perfekta barn med massor aktiviteter. 

....


Kommentarer:

1 Sskadad:

Åh kedjetäcke är typ det bästa som finns! :)

Svar: Eller hur! Brukar ha det när jag ligger inne. Så det skall bli skönt att äntligen få ett hemma!
Mittiettliv

2 Ann Pettersson:

Har du läst eller skrivit ett extra bra inlägg de senaste 7 dagarna? Nominera det till min veckans inlägg tävling! Lämna tips i mina kommentarer eller maila. Svarar du här kanske jag missar det.
Tackpå förhand!

3 Christian Brandin:

Skönt att träffa rätt människa som hjälper dig!

4 Christian Brandin:

Skönt att träffa rätt människa som hjälper dig och ser dig

5 Allt oviktigt:

Det låter som ett bra möte med sanningar som du kanske behövde få höra. Hoppas att du fort får göra en utredning

6 Emma:

Kedjetäcke är super, och jag hoppas verkligen du får din utredning snart! Kram

7 MissManic:

Åh, en natt utan kedjetäcke är hemskt!!
Men, jämföra sig med andra, det är väl det jag är bäst på, så när folk säger att jag istället ska tänka på saker jag är bra på så nöjer de sig inte med det.
Men vadå, jag är ju bäst på det! Värst är det på sommaren, för då jämför jag mig också med hur andra ser ut..

8 Anna:

Gillar mitt kedjetäcke jättemycket! Känner igen mig i det du skriver, frågade mig om och om varför livet kändes så komplicerat för mig, varför jag blir så trött, varför jag inte lyckades fixa det innan jag fick min diagnos (Aspergers). Det är svårt att inte jämföra sig! Ju mer vuxen man blir desto större blir liksom "glappet" till den man tycker att man borde vara, utifrån dessa jämförelser.

Kommentera här: