Tom dag

En tom söndag. Som jag måste fylla. Annars tar ångesten över. 
Igår satte jag mig i bilen och åkte till grannstaden 3 mil bort bara för att gå på Ica och sen hem igen. -allt för att ha något att göra. Blev dyr mjölk ☺️

Kvällen spenderade jag och frun med thaimat och roliga klipp (typ funniest homevideos) skrattade så jag höll på att gå av. Underbart. Länge sedan jag skrattade så. Tänk att det skall behövas att andra gör bort sig för att jag skall få ett gott skratt (hemskt😁)

Åter till dagen. Hundarna är promenerade. Tvätt är igång. Låten jag jobbar med måste pausa (annars tar den över helt) och nu sitter jag här i soffan. Mixad status. Ångest på G... Trött och vill sova framför tv'n... Samtidigt rastlös. Ett ekorrhjul!!
Måste aktivera mig... Nu! Kanske får bli en tur i bilen igen. Funkar lugnande på mig. Att bara köra... Köra... Köra. Och så bra musik i högtalarna.

Är fortfarande inte tillräckligt frisk för att gå på gymet. Tyvärr. Isåfall hade jag bankat skiten ur ångesten där. Men nu får jag tänka om.

Kommentarer:

1 Allt oviktigt:

Skönt att du har hittat något som hjälper. Det finns säkert något nu behöver som bara finns i en affär ett par mil bort=)
Jag vågar inte köra längre och har inte gjort det på något år. Sista gången jag körde kom jag inte ihåg vilken sida av vägen jag skulle köra på eller vilken pedal som var vad och då ska man inte köra

Svar: Oj, vad läskigt!! Jag sätter mig inte i bilen om jag har tagit mina stesolid. Inte heller om ångesten är för stark, för då är det nog stor risk att jag skulle råka ut för ungefär samma sak....
Mittiettliv

2 Christian Brandin:

Vad skönt att du kan skratta ut ändå! Måste vara befriande :)

Svar: Det var fantastiskt skönt!
Mittiettliv

Kommentera här: