Trött

Trött dag idag. Frun har åkt på kurs och jag är ensam med hundar och barn. Dessutom skall jag iväg och rida ikväll (hoppning 😃), vet inte hur jag skall få ihop det... Men vi kom överens i morse, barnen och jag, att stora killen stannar ensam hemma ikväll och dottern följer med och ser på när jag rider. Känns inte så bra att han skall vara ensam hemma mellan 18-21 på en fredag. Men han övertygade mig om att bara han hade chips och tv'n så var han jättenöjd ☺️
Imorgon är det uppe med tuppen som gäller då vi skall iväg med sonen på fotbollscup. Samling för avfärd 8.30 😴
Efter cupen är set 50 års kalas som gäller. Vet inte hur jag ska få ihop det med hundar och allt. Jag är inte precis någon mästare på det här med strukturering...
Helgen blir en prövning. Kommer vara helt slut på söndag. Tur jag är ledig på måndag så jag kan vila upp mig...

Kommentarer:

1 Cecilia Hansen:

När det blir så där mycket på en gång så försöker jag tänka att det kan inte bli mer än fullt upp, men det är inte så lätt att ta en sak i taget. Hoppas att det blir ett bra hopp-pass. Kram

Svar: Det gick bra. Logistiken innan och efter har också funkat. Har tagit en timme i taget och bara fokuserat på just det som behövts göras just då.
Mittiettliv

2 MissManic:

Något som inte har med inlägget att göra, men jag undrar - ni har ju barn, men är de biologiska ((födda av någon av er)?
Jag och min dåvarande fru pratade om barn och då insemination, men vi kom aldrig så långt, därför undrar jag.
Du behöver inte svara

Svar: Det är lugnt ☺️ barnen har jag från min tidigare relation (deras pappa). Så dom är födda av mig och helt traditionellt tillverkade.
Jag och min fru ville dock skaffa ett barn tillsammans för något år sedan. Stod i kö för insemination och kom så långt som till läkarsamtal och kuratorsamtal. Läkaren var jättebra. Men kuratorn hade läst mina journaler fr psyk så hon tyckte inte att det var lämpligt just då med tanke på min "psykiska instabilitet" 😞 Sedan la vi ner dom planerna. Skaffade två hundar och lägger all vår kärlek på de två barn vi redan hade ❤️
Mittiettliv

3 Allt oviktigt:

Oj det låter inte direkt som om du kommer få någon vila. Hoppas det gick bra med hoppningen, då går det i alla fall inte att tänka på något annat än att ta hinderna rätt

Svar: Ja. Det var skönt att sitta på hästryggen! Där kan man inte vara någon annan stans än just där och då ☺️
Mittiettliv

Kommentera här: