Helgen slut

Heldag i stallet idag igen. Bra på alla sätt och vis. Där får jag vila. Känslorna håller sig på avstånd. Bara jag och hästen. 
Väl hemkommen kom känslorna tillbaka. Försökte låtsas som ingenting. Gick med hundar, såg på serie på tv ... Men var tvungen att kapitulera och ta en stesolid tillslut. Annars hade det nog gått överstyr.
Imorgon blir det gymmet igen. Ska spöa skiten ur ångesten!!!! Den jäveln ska inte få vinna!

Nu är söndagkvällen här, barnen är påväg hem efter en helg hos sin pappa. Vad känner jag...? Skam! Jag borde längta så det gör ont. Så var det förr... Nu känner jag ingenting. Självklart är det mysigt och jag älskar dom mer än allt annat på denna jord. Men samtidigt blir det så jobbigt. Barn som ropar, kräver och kväver. Jag orkar inte vara nära hela tiden. Behöver få zooma bort. Försvinna från krav och måsten. SKÄMS! Jag har barn! Jag är en mamma! Sådana känslor är förbjudna.... 
Men -att bara rå om sig själv. Det är liksom tillräckligt var jag klarar just nu. 
Fy. Så dubbelt 😞 
Mina små hjärtan! Jag ska älska, älska, älska! Ge dom allt. Stäng av mig själv. Stäng av min ångest. Min trötthet. Mitt självhat. FOKUSERA! På barnen. På kärleken.

Kommentarer:

1 Christian Brandin:

Skönt att du kämpar på, älskar din glöd!

2 Christian Brandin:

Skönt att du kämpar på, älskar din glöd!

Svar: Tack! En gör så gott en kan.... 😁
Mittiettliv

3 borderlinea.blogg.se:

Kämpa vidare! Du gör det så bra! :) Kram

Svar: Tack!
Mittiettliv

4 Emma:

Som jag saknar hästarna! Dom ger verkligen bra ångestdämpning och avkoppling!
Hur gamla är dina barn?
Kram

Svar: Barnen är 11 1/2 och 8 (snart 9)
Mittiettliv

5 Cecilia Hansen:

Hästar och djur är balsam för själen, vissa perioder har det varit så att ju sämre jag mår-desto bättre rider jag och ett ridpass är mindfulness på högsta nivån:)

Kommentera här: